Výběr antiviru podle podílu na trhu

Při výběru antivirového programu mě kromě zkušeností lidí a výsledků AV-TESTů zajímal i podíl výrobce na trhu. Napadlo mě to v souvislosti s cloudovým řešením, které dnes nabízí i menší společnosti. Výhodou je, že získávají cenná data od uživatelů a mohou analyzovat nové hrozby.

Logicky však musí být rozdíl v tom, když daná společnost má milion uživatelů a půl miliardy uživatelů. Lepší detekce by zde měla být u většího konkurenta. A proto jsem se podíval i na to, jak si jednotlivé společnosti stojí na trhu.

OPSWAT  report za leden 2015

Nejaktuálnějším reportem ohledně „market share“ je ten od OPSWAT za leden 2015. Je to sice několik měsíců staré, ale pochybují, že by se stačila čísla nějak dramaticky změnit.

Výsledky nejsou nijak překvapivé. Jasným vítězem je Avast. Více než pětina trhu je ovládaná právě touto společností. To už je poměrně slušný kus koláče. Následován je Microsoftem, který ovšem nelze brát příliš vážně, protože je to zkrátka výchozí program.

Další konkurenti už mají podíl pouze v řádu procent. Pro mě osobně nejzajímavější:

  • AVG – 8,6 %
  • Avira – 7,4 %
  • ESET – 4,2 %
  • Kaspersky Lab – 3,5 %
  • Bitdefender – 1,8 %

Dá se tím řídit?

Jak můžete sami vidět, tak například Bitdefender a Kaspersky mají velmi malý podíl na trhu. A přesto patří k tradičním vítězům testování.

Oproti tomu Avast s největším podílem nemá vždy srovnatelné výsledky, ačkoliv se umisťuje mezi nejlepšími. Řídit se tedy pouze podle podílu na trhu by byl nesmysl.

Já osobně jsem při výběru Aviry bral i tuto informaci jako argument „pro“, protože 7,4% podíl už je značný. Ve spojení s testy, recenzemi apod. mi dávalo smysl zvolit právě jejich antivirus. Ve hře byl však i Bitdefender, který má bezpochyby skvělé výsledky, ale bohužel moc jednoduchý interface a aktuálně více zatěžuje.

Zvědavý jsem na nové výsledky, protože už byly představeny produkty pro rok 2016 a tudíž se dá předpokládat, že lidé budou více lákáni změnit svoji antivirovou ochranu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *